Mediatiedote: Friskis&Svettis Helsingin syyskausi käynnistyy!

Mediatiedote 15.8.2018

Friskis&Svettiksen huippusuositut Kaivarin puistojumpat jatkuvat elokuun loppuun

Stadin hauskin liikunta leviää eri puolille Helsinkiä 1.9. alkaen

Helsinkiläisen liikuntaseura Friskis&Svettiksen puistojumppa Kaivopuistossa on käsite: Kaivarissa on jumpattu jo 26 kesää. Tänä kesänä Kaivarin puistojumpat ovat houkutelleet ennätysmäärän kävijöitä: jumppaajia on ollut keskimäärin 200 per ilta. Jumpat jatkuvat elokuun loppuun asti tiistaisin ja torstaisin.

Vastatakseen yleisön kysyntään Friskis&Svettis tarjoaa maksuttoman jumpan elokuussa myös Arabian liikuntapuistossa, leikkipuiston vieressä. Arabiassa jumpataan lauantaina 18.8. klo 14.00-15.15.

Kaivarin päätösjumppa torstaina 30.8. toteutetaan yhteistyössä matalan kynnyksen juoksutapahtuman RunFestin kanssa. Friskis&Svettis ohjaa RunFestin juoksijoille lämmittelyjumpan ennen juoksua. Juoksun jälkeen, noin klo 20.15, RunFest-kylässä Meripuistossa nähdään vielä F&S-tanssiesitys.

Syyskaudella tunteja eri puolilla Helsinkiä

Friskis&Svettiksen syyskausi alkaa 1.9. Avajaisviikonloppuna 1.-2.9.  seuran tarjontaan voi tutustua maksutta, sillä kaikille tunneille on vapaa pääsy. Tuntikuvaukset löytyvät seuran verkkosivuilta.

Friskis&Svettis tarjoaa Helsingissä syyskaudella noin 40 tuntia liikuntaa viikossa. Arabian oman salin lisäksi tunteja on Haagassa, Katajanokalla, Ruoholahdessa ja Yrjönkadulla. Tarjontaan kuuluu perinteisten jumppien lisäksi kehonhallintaa ja liikkuvuutta lisääviä tunteja sekä tunteja, joissa tehoa ja haastetta lisätään painoilla ja muilla välineillä. Tanssitunneilla liikutaan mm. afron ja latinorytmien tahdissa. Syksyn uutuuksia ovat dynaaminen Jooga energy sekä erilaisia tanssityylejä yhdistelevä Tanssi crescendo.

Ulkoliikuntapaikkoja ovat Arabia, Eläintarhan kenttä ja Haagan pelastusasema. Tarjonta sisältää eri tasoisia ohjattuja juoksutreenejä sekä sauvakävelylenkkejä. Sauvakävelyt ovat ohjelmassa syys-marraskuun.

Friskis järjestää syyskaudella myös patikkaretkiä kerran kuussa sunnuntaisin. Patikat ovat jäsenetu, muille kuin jäsenille osallistumismaksu on 12,00 euroa. Elokuussa patikoidaan kuitenkin perjantaina: ikimuistoinen kuutamopatikka Espoon rantaraitilla Niittykummusta Koivusaareen järjestetään 24.8. klo 18.00. Matkaan lähdetään Niittykummun metroaseman liukuportaiden luota, R-kioskin edestä.

Stadin hauskinta liikuntaa

Treenaaminen Friskiksessä on edullista: syyskauden (1.9.-31.12.2018) sisä- ja ulkoliikunnan kattava liikuntakortti maksaa 136,00 euroa. Liikuntakortti edellyttää voimassaolevaa seuran jäsenyyttä, joka maksaa 12,00 euroa vuodelta 2018. Jäsenetuihin kuuluvat mm. patikkaretket ja erilaiset popup-jumpat. Liikuntakortteja voi hankkia kätevästi verkkokaupasta.

Lisätietoja:

www.friskissvettis.fi

puh. (09) 685 4542, gsm 040 755 6050
info(at)friskissvettis.fi

Mediayhteydet myös seuratoiminnan koordinaattori Maria Tolvanen, puh. (09) 685 4542, maria.tolvanen(a)friskissvettis.fi